Akademik Kadro Aktarma İzni Alınması İşlemleri

– Her sene sonunda bir sonraki yıl için akademik birimlerin kadro ihtiyacının olup olmadığı Rektörlükçe talep edilir. Birimler kadro ihtiyaçlarını gerekçeli olarak norm içi ve norm dışı olarak belirleyerek kadro talep formları ile birlikte Rektörlüğe bildirilir.

– İhtiyaç duyulan kadroların listesi Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik Hükümleri uyarınca incelenerek hazırlanır. Gelen talepler Enstitü Yönetim Kuruluna sunulur.

– Enstitü Yönetim Kurulunda aktarımı uygun görülen kadrolar ilgili yönetmelik uyarınca Yükseköğretim Kuruluna gönderilir, YÖKSİS girişleri yapılır.

– Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca aktarma izni verilen ve YÖKSİS’ten onaylanan kadrolar ilgili birimlere bildirilir.

– Kadro bilgileri ilgili programlara ve listelere kayıt edilerek işlem tamamlanır.