ÖZELLEŞTİRME KAPSAMINDA YAPILACAK ATAMALR

Devlet Memurları Kanununa tabi olarak veya sözleşmeli statüde çalışmakta olanlardan istihdam fazlası olanlar diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere idareleri tarafından Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.

 

Devlet Personel Başkanlığına isimleri bildirilen personelin, Devlet Memurları Kanununa göre kazanılmış hak aylık derecesinden aşağı olmamak kaydıyla Devlet Personel Başkanlığınca tespit edilen kadrolara 45 gün içinde atamaları teklif edilir.

 

Devlet Personel Başkanlığı tarafından atamaları uygun görülen kişilerin isimleri, unvan ve derecelerinin yer aldığı yazı Enstitümüze gönderilir. Gelen yazı üzerine ataması yapılacak kişilerin hizmet belgeleri için kuruma yazı yazılır. İlgili kurumdan bir üst yazı ile gelen hizmet belgelerine göre, Özlük İşleri Programından ilk önce kişilerin, devlet memurluğuna atanamayacakların isimlerinin yer aldığı Sakıncalı Personel Listesinde olup olmadıkları sorgulanır ve Programa hizmet belgesindeki mevcut kimlik bilgileri, eğitim bilgileri, kişisel bilgileri ile son durumlarına ait kadro bilgisi kaydedilir. Devlet Personel Başkanlığı tarafından belirlenen derece ve unvan esas alınarak boş kadrolara atamaları yapılır.

Atamaları yapılan kişilerin Kurumlarından ayrılış tarihleri, Personel Nakil Bildirimleri ve özlük dosyalarının gönderilmesi yazı ile talep edilir.

Kurum tarafından kişilerin ayrılış tarihi, Personel Nakil Bildirimi, Dizi Pusulası, özlük dosyası ve varsa sicil dosyası üst yazı ile Enstitümüze gönderilir. Evraklar incelenir ve ikinci nüsha dizi pusulası imzalanarak  bir üst yazı ile Kuruma gönderilir.

Ataması yapılan kişiler, Personel Nakil Bildirimi ile birlikte (ilişiği kesildiği tarihten itibaren aynı il için ertesi gün, il dışı için en fazla 15 gün içinde) Enstitümüze gelir. Kişilere Maaş Bilgi Formu, Mal Bildirim Beyannamesi ve Diğer Sosyal Güvenlik Kurumlarına Tabi Geçen Hizmetlere ait form doldurtulur.

 

Kişiler, Aile Yardım Beyannamesi doldurmak ve maaş hesabı açtırmak için gerekli işlemleri tamamlamak üzere Maaş İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir ve kuruma ait e-mail adresini belirlemek üzere Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na yönlendirilir. Belirlenen e-mail adresini, maaş bordrosunu elektronik ortamda alabilmeleri için Maaş İşleri Şube Müdürlüğü’ne bildirirler.

 

Dairemizde işlemleri tamamlanan kişiler göreve başlatılmak üzere görev yapacakları birime yönlendirilir. Görev yapacakları birimden, kişilerin göreve başladıkları tarihin bildirilmesi yazı ile istenir.

İlgili birimden göreve başlama tarihleri geldikten sonra kişilerin görev başlangıç yazısı yazılır ve atama onayı ile birlikte Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na ve Maaş İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilir.

Atama ve göreve başlama işlemleri tamamlanan kişilerin Özlük İşleri Programına göreve başlama tarihleri ve görev birimleri kaydedilir. Sosyal Güvenlik Kurumu’nun internet sitesinden İşe Giriş Bildirgesi düzenlenir. Ve bu bildirgeden çıktı alınarak kişinin özlük dosyasına eklenir. Özlük dosyasından kişinin hizmet durumu yeniden incelenir, hata tespit edilmesi durumunda düzeltme onayı alınarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile Maaş İşleri Şube Müdürlüğü’ne gönderilen onayla söz konusu hata düzeltilmiş olur. Kişinin hizmet belgesi bilgileri Özlük İşleri Programına girilir.

Kişilerin göreve başlama tarihleri, atandıkları birim, kadro, unvan vb. bilgileri Devlet Personel Başkanlığı, Maliye Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumunun internet sitesinde yer alan  Hizmet Takip Programı ve Kurum listelerimizde ilgili yerlere işlenir.