Memurluktan Çekilenlerin veya Çekilmiş Sayılanların Yeniden Atama İşlemleri

Kendi isteğiyle memuriyetten istifa eden veya istifa etmiş sayılan personel iki defadan fazla olmamak ve açıkta geçen bekleme süresini tamamlamak kaydıyla 657 sayılı Kanunun 92. maddesine göre tekrar memuriyete dönebilir. Bu kişilerden, aday memur iken görevinden ayrılanlar kendi kurumlarına, asil memurluğa atanarak memuriyetten ayrılanlar ise istedikleri takdirde kendi kurumlarına yada başka bir kuruma dilekçe ile başvuruda bulunabilirler.

Kurumumuza yeniden atanmak üzere dilekçe ile başvuran kişinin atanması uygun görüldüğü takdirde atama yapılacak kadro için Devlet Personel Başkanlığına açıktan atama izni talebinde bulunulur.

Atanması Devlet Personel Başkanlığı tarafından uygun görülen kişi, Personel Daire Başkanlığı İdari Personel Özlük İşleri Şube Müdürlüğüne aşağıda belirtilen evraklarla birlikte süresi içinde başvurur.

Mezuniyet Belgesi (Diploma-Geçiçi Mezuniyet Belgesi-Denklik Belgesi vs…) (Noter tasdikli fotokopisi veya aslı ile birlikte fotokopisi)
-Fotoğraf (4 adet)
-Eğer var ise ortaöğrenim esnasında hazırlık sınıfı okuduğunuza dair belge ve-veya YDS sınav sonucu (70 puan ve üzeri için)
-Kimlik Fotokopisi
-Adli sicil bilgileri, askerlik durumu, sağlık durumu, eğitim bilgileri ve daha önceki çalışmalarına ait bilgileri içeren atama başvuru formu (Birimimizden de temin edilebilmektedir.)

Özlük İşleri Programından ilk önce kişilerin, devlet memurluğuna atanamayacakların isimlerinin yer aldığı sakıncalı personel listesinde olup olmadığı sorgulanır ve Programa kimlik bilgileri, eğitim bilgileri, kişisel bilgileri kaydedilir. Daha önce belirlenerek ilan edilen derece ile unvana uygun kadroya atamaları yapılır.

Atandıkları kişilere tebliğ edilerek aynı il içinde bulunanlara atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü, başka ilde olanların ise atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde işe başlamak zorunda oldukları bildirilir.

Göreve başlamak üzere kuruma gelen kişilere;-Mal Bildirim Formu (Bu belgenin doldurulması için “Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik“i inceleyiniz.)
Maaş Bilgi Giriş Formu doldurtulur.Bu işlemlerden sonra Aile Yardım Beyannamesi doldurmak ve maaş hesabı açtırmak için gerekli işlemleri yapmak üzere Maaş İşleri Şube Müdürlüğüne, e-mail hesabı açtırmak için ise Bilgi İşlem Daire Başkanlığına, daha sonra ise görev yapacağı birime yönlendirilir.

Biriminden göreve başlama tarihinin bildirilmesi istenir. Göreve başlama tarihi atama onayı ile birlikte Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına ve Maaş İşleri Şube Müdürlüğüne bildirilir. Personelin kurum kimlik kartının çıkartılması için fotoğrafı ile kimlik bilgileri elektronik ortamda yetkili kişiye gönderilir. Kimlik kartı basıldıktan sonra ücretsiz olarak kişiye teslim edilir.

Atama ve göreve başlama işlemleri tamamlanan kişilerin Özlük İşleri Programına göreve başlama tarihleri ve görev birimleri kaydedilir. Sosyal Güvenlik Kurumunun internet sitesinden “Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenir ve çıktı alınır. Birimimiz tarafından kişiler için açılmış olan Özlük Dosyalarına bütün belgeler konulur.

Kişilerin göreve başlama tarihleri, atandıkları birim, kadro, unvan vb. bilgileri Devlet Personel Başkanlığı, Maliye Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun internet sitesinde yer alan Hizmet Takip Programı ve Kurum listelerimizde ilgili yerlere işlenir.

Personelin daha önce çalıştığı kurumdan özlük dosyası yazı ile istenir. Özlük dosyası gönderilen kişinin hizmet belgesi ile dosyasındaki bilgileri karşılaştırılır. Herhangi bir yanlışlık var ise kişiye düzeltme onayı alınır. 

O yıl içinde 657 sayılı Kanun’un 92. maddesine göre ataması yapılan kişilerin bilgileri Aralık ayının son günü itibarıyla Devlet Personel Başkanlığına yazılı olarak bildirilir.

 

İlgili Diğer Hükümler:

*657 sayılı Devlet Memurları Kanunu‘nun 92. maddesi

*2547 sayılı Kanun‘un 52. Ve 62. maddeleri