AÇIKTAN ATAMA (ENGELLİ PERSONEL)

 

657 sayılı Kanun’un 53. maddesi ile Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik”in ilgili hükümleri uyarınca, Enstitümüz toplam dolu kadrolarının %3’ü oranında belirlenen engelli kontenjanımızda boşluk bulunması durumunda, bir sonraki yıl için ilgili yılın Ekim ayı sonuna kadar, Devlet Personel Başkanlığının Internet sitesinde yer alan “DPB-Uygulama” kısmının “Engelli Personel İşlemleri” başlıklı bölümünde yer alan “EKPSS veya Kura Sonucuna Göre Yerleştirme Yapılması Talep Edilen Kadrolara İlişkin Bilgi Formu” doldurularak engelli alımı yapacağımız kadrolar elektronik ortamda ayrıca çıktıları alınıp onaylattırıldıktan sonra yazılı olarak Devlet Personel Başkanlığına gönderilir.

EKPSS ve Kura duyurusu Devlet Personel Başkanlığı tarafından her yıl Ocak ayında sınav ve/veya yerleştirme takvimi belirlenerek duyurulur. EKPSS sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Kurumumuza yerleştirilenler, Personel Daire Başkanlığı İdari Personel Özlük İşleri Şube Müdürlüğüne aşağıda belirtilen evraklarla birlikte süresi içinde başvurur.

-EKPSS Sonuç Belgesi
-Mezuniyet Belgesi (Diploma-Geçiçi Mezuniyet Belgesi-Denklik Belgesi vs…) (Noter tasdikli fotokopisi veya aslı ile birlikte fotokopisi)“Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik”  hükümlerine göre alınmış veya bu Yönetmelikçe geçerliliği kabul edilen sağlık kurulu raporu-Fotoğraf (4 adet)
-Eğer var ise ortaöğrenim esnasında hazırlık sınıfı okuduğunuza dair belge ve-veya YDS sınav sonucu (70 puan ve üzeri için)
-Kimlik Fotokopisi
-Adli sicil bilgileri, askerlik durumu, sağlık durumu, eğitim bilgileri ve daha önceki çalışmalarına ait bilgileri içeren atama başvuru formu (Birimimizden de temin edilebilmektedir.)

Söz konusu Yönetmeliğin 15. maddesine göre atamaya yetkili amirin onayı ile beş kişiden oluşan bir değerlendirme komisyonu kurulur ve bu komisyon, atanmak üzere yerleştirilen adayları, söz konusu kadro için aranılan nitelikler yönünden inceleyerek, nitelikleri uyanların atamalarının yapılmasını teklif eder. Yerleştirilip de atama hakkından feragat eden, belgelerini teslim etmeyen, atama şartlarını taşımayan adayların atamaları yapılmaz. Ataması teklif edilen adayların, başka bir sınav veya mülakat yapılmaksızın, yerleştirme yapılan kadroya atama işlemleri için; Özlük İşleri Programından ilk önce kişilerin, devlet memurluğuna atanamayacakların isimlerinin yer aldığı sakıncalı personel listesinde olup olmadığı sorgulanır ve Programa kimlik bilgileri, eğitim bilgileri, kişisel bilgileri kaydedilir. Daha önce belirlenerek ilan edilen derece ile unvana uygun kadroya atamaları yapılır.

Atandıkları kişilere tebliğ edilerek aynı il içinde bulunanlara atama emirlerinin kendilerine tebliğ gününü, başka ilde olanların ise atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde işe başlamak zorunda oldukları bildirilir. 

Göreve başlamak üzere kuruma gelen kişilere;-Mal Bildirim Formu (Bu belgenin doldurulması için “Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelik“i inceleyiniz.)
Maaş Bilgi Giriş Formu doldurtulur.Bu işlemlerden sonra Aile Yardım Beyannamesi doldurmak ve maaş hesabı açtırmak için gerekli işlemleri yapmak üzere Maaş İşleri Şube Müdürlüğüne, e-mail hesabı açtırmak için ise Bilgi İşlem Daire Başkanlığına, daha sonra ise görev yapacağı birime yönlendirilir.

Biriminden göreve başlama tarihinin bildirilmesi istenir. Göreve başlama tarihi atama onayı ile birlikte Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına ve Maaş İşleri Şube Müdürlüğüne bildirilir. Personelin kurum kimlik kartının çıkartılması için fotoğrafı ile kimlik bilgileri elektronik ortamda yetkili kişiye gönderilir. Kimlik kartı basıldıktan sonra ücretsiz olarak kişiye teslim edilir.

Atama ve göreve başlama işlemleri tamamlanan kişilerin Özlük İşleri Programına göreve başlama tarihleri ve görev birimleri kaydedilir. Sosyal Güvenlik Kurumunun ınternet sitesinden “Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenir ve çıktı alınır. Birimimiz tarafından kişiler için açılmış olan Özlük Dosyalarına bütün belgeler konulur.

Yerleştirmesi yapılan kadrolardan atama sonucu göreve başlatılan, ataması yapıldığı halde göreve başlamayan, niteliği uymadığı gerekçesi ile ataması yapılamayan veya ataması iptal edilen adaylara ilişkin bilgiler, Devlet Personel Başkanlığının internet sitesindeki “DPB e-Uygulama” kısmında yer alan ilgili formlara işlenerek atama işlemlerinin sonuçlandığı tarihten itibaren on beş gün içinde Devlet Personel Başkanlığına gönderilir. Ayrıca istihdam edilen engelli personele ilişkin meydana gelecek değişiklikler değişikliğin meydana geldiği tarihten itibaren en geç on beş gün içinde “DPB e-Uygulama” kısmında yer alan ilgili forma işlenerek güncelleştirme yapılır ve Mayıs ayının son günü itibarıyla Devlet Personel Başkanlığına yazılı olarak gönderilir.

İLGİLİ HÜKÜMLER

* Açıktan Atama İşlemleri (bkz. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu‘nun 36., 45., 48., 53., 54., 165. maddeleri

2547 sayılı Kanun‘un 52/c maddesi

Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik